|
Можна перекидати автобуси з пасажирами і надалі, нікому нічого за це не буде? | Автор: | № від 9 липня 2020 року |
НАША БЕЗПЕКА >>>>>
Поліція не розслідуватиме причини аварії, в яку потрапила канівська маршрутка
Шістьом пасажирам канівської маршрутки, що прямувала з Канева до Черкас 22 червня ц.р. пощастило - жоден із них не постраждав під час аварії, коли автобус, у якому вони їхали, з'їхав на узбіччя і впав набік. Фахівці екстреної меддопомоги, котрі прибули за викликом, надали допомогу 70-річному водієві, у якого внаслідок аварії стався гіпертонічний криз. Відбувшись переляком, пасажири продовжили свій шлях до обласного центру на попутках. Про цю дорожньо-транспортну пригоду написала й "Дніпрова Зірка" у номері від 25 червня. А що ж було далі?
Канівці декілька днів жваво обговорювали цю подію в соціальних мережах. Одні обурювались, що керівництво компанії-перевізника «М+М» допускає до роботи водіїв поважного віку, інші захищали водія, мовляв, аварія могла трапитися і в молодого шофера, а цей чоловік, хоч і немолодий, але має багаторічний досвід керування транспортними засобами. Із дня аварії минуло два тижні, проте ні компанія-перевізник, ні замовник рейсу досі не зробили ніякої заяви з приводу ДТП. Сталася надзвичайна подія - перекинулася маршрутка. Але всі мовчать. Виходить, усіх все влаштовує? Можливо. Але така ситуація не влаштовує журналістів «Дніпрової Зірки». І ми мовчати не будемо. Маємо ряд запитань.
Чи відомі причини аварії? Чи проходив перед рейсом лікарський огляд водій? Які заходи будуть проведені на підприємстві, аби не допустити таких ситуацій в майбутньому? Схоже, для перевізника ця ситуація така ж "робоча", як і інші, коли, приміром, від автобуса, до зав'язки набитого пасажирами, що прямують до Києва, відвалюється під час руху колесо. Або коли пасажири автобуса, що зламався по дорозі, годинами чекають, коли за ними пришлють інший автобус, а потім, не витримавши такого «сервісу», наймають таксі, аби таки доїхати до потрібного їм населеного пункту.
Журналісти "Дніпрової Зірки" поцікавилися в Черкаському управлінні національної поліції, чи була зафіксована ДТП за участю цього транспортного засобу, та чи з'ясовані причини, що призвели до неї. Після запитань від журналістів представник прес-служби ГУНП Черкаської області кілька днів шукав відповіді на поставлені запитання, після чого повідомив, що провадження за наслідками ДТП мікроавтобуса, що перевозив пасажирів із Канева до Черкас, не відкрито. Як пояснив представник прес-служби поліції, у випадках, коли постраждалі відсутні, розслідування причин аварії не проводиться. Коли ж журналісти зауважили, що в ДТП потрапив автобус, що здійснює регулярні міжміські пасажирські перевезення, представник прес-служби порадив звернутися до них за роз'ясненнями із офіційним листом.
Отже, за логікою наших славних правоохоронців, аварії пасажирських автобусів можуть траплятися хоч щодня, однак, якщо ніхто з пасажирів не отримає травм середньої тяжкості, обставин ДТП поліція встановлювати не буде.
За людською ж логікою (і за нашою журналістською логікою також), після аварії на автопідприємстві слід було провести перевірку, аби з'ясувати не лише причини ДТП, а й технічний стан автобусів, що щодня перевозять сотні людей, стан здоров'я водіїв, які здійснюють ці перевезення. Та й, зрештою, водіїв, які досягли 65-річного віку вочевидь варто відправляти на заслужений відпочинок. Приміром, у суддів та інших держ-службовців є граничний вік перебування на службі - 65 років. У водіїв автобусів вікових обмежень немає. Невже відповідальність водія, котрий перевозить людей, менша, ніж, у чиновника, який працює в кабінеті?
Звичайно, брак робочих рук позначається і на роботі АТП - водії молодшого віку хочуть заробляти більше, ніж може запропонувати їм фірма-перевізник. Можна зрозуміти й пенсіонера, який прагне заробити грошей, бо на одну пенсію прожити складно. Але ж хіба здоров'я і життя пасажирів, не вартують більше?
Тут заради безпеки громадян у ситуацію мала б втрутитись держава в особі поліції. Ретельно розслідувати обставини аварії, встановити причини, знайти винуватця, притягнути його до суворої відповідальності. А ще, очевидно, потрібно встановити граничний вік для водіїв пасажирського транспорту, жорсткіше контролювати проходження водіями щорічних медичних оглядів та оглядів лікаря безпосередньо перед виїздом водія за маршрутом, чітко прописати вимоги до технічного стану транспортних засобів, які перевозять пасажирів, проводити більш ретельний їх технічний огляд.
Покладатися на совість водія в таких справах, як показує практика, не варто, оскільки, прагнучи заробити більше, люди здатні нехтувати і власною безпекою, й безпекою пасажирів.
Що ж насправді стало причиною аварії? Незадовільний стан транспортного засобу? Порушення правил дорожнього руху? Неуважність водія, стан його здоров'я? А, можливо, якісь зовнішні чинники - зустрічне авто, водій якого порушив правила, чи стан дорожнього покриття? На нашу думку, пасажири, як і ті, що були в салоні автобуса на момент аварії, так і ті, які щодня користуються послугами перевізника, мають отримати конкретні відповіді на ці запитання.
Та й Канівська міська рада мала б стати на бік пасажирів, звернути пильну увагу на цей випадок й звернутися до замовника рейсу - Черкаської обласної державної адміністрації, з вимогою провести детальну перевірку обставин дорожньо-транспортної пригоди, адже йдеться насамперед про безпеку жителів нашого міста.
Зрештою, керівництво компанії-перевізника ТОВ «М+М» теж зобов’язане зробити заяву - вибачитися перед пасажирами, доповісти про результати власного розслідування, запевнити населення міста, що вжито усіх заходів, аби в майбутньому таких аварій не траплялося. Але натомість - мовчанка.
Чи безпечно й надалі випускати в рейси цей та інші транспортні засоби перевізника? Чи дозволяє стан здоров'я водіїв гарантувати безпеку життя і здоров'я пасажирів? Поки над цими питаннями замислюються лише пасажири, які на свій страх і ризик продовжують користуватися послугами перевізників.
Чому мовчить Черкаська облдержадміністрація, яка є замовником перевезення за цим маршрутом? Чому мовчить влада Канева, жителів якого, виходить, можна безкарно "перевертати" в маршрутках "без важких наслідків" і нікому нічого за це не буде? Чому відмовчується керівництво підприємства-перевізника "М+М"? Чому для початку хоча б не вибачиться публічно перед пасажирами?
Невже для того, аби влада зрозуміла серйозність ситуації, потрібно аби перевернулася не одна, а 5, 10, 50 маршруток? Розібратися із причинами цього ДТП ще не пізно. І зробити це слід, насамперед, за-для того, аби не допустити нових аварій, у яких можуть бути реальні людські жертви. Щоб потім не кусати лікті, згадуючи, як наприкінці червня 2020 року по дорозі з Канева до Черкас перевернулася маршрутка, але тоді до аварії всі поставилися легковажно й безвідповідально. Принаймні відповідальності за неї ніхто не поніс.
«Дніпрова Зірка» ставить цю тему на контроль і буде інформувати своїх читачів про розвиток подій.
Марія ГЛАМАЗДІНА, Євген БРУСЛІНОВСЬКИЙ |
|