Корозія клем акумулятора і контактів є найпоширенішою причиною неможливості завести двигун. Вона збільшує опір з'єднань і перешкоджає прийому заряду акумулятора. Перед процесом «прикурювання» (в просторіччі) слід відчистити обидві клеми і контакти акумулятора.
Використовуйте для «прикурювання» тільки АКБ однакової напруги (12 вольт на 12 вольт). Ніколи не робіть «прикурювання» до акумулятора, у якого замерз електроліт. Підключайте клеми Позитивна (+) до Позитивної (+), а Негативну (-) від донорського автомобіля до блоку двигуна або до кузова (так званої маси) автомобіля, на якому «помер» акумулятор.
При виборі дротів ііз струбцинами так званих «крокодилів» (контакти або затискачі мають специфічну форму, схожу на пащу крокодила) перевагу слід віддавати тим, які мають більший перетин кабелю, сплетеного з декількох дротів. Це особливо важливо в негоду.
Будь ласка, перевірте інструкції з експлуатації автомобілів і стартера перед прикурюванням. Дотримуйтесь інструкцій виробника автомобіля, деякі автомобілі не можуть бути запущені з прикурювання. Неправильні дії можуть привести до поломки обох автомобілів. Уникайте торкання дротів різної полярності один до одного.
Торкання Позитивним (+) дротом будь-яких частин автомобіля крім позитивної (+) клеми акумулятора, навіть короткочасний дотик до блоку або кузову може замкнути акумулятор і вивести з ладу всю електронну систему автомобіля. Це може закінчитися дорогим ремонтом і навіть вибухом акумулятора.
Перед початком запуску двигуна за допомогою «прикурювання» уважно прочитайте інструкцію до автомобіля, неправильне «прикурювання» може привести як повного виходу з ладу обох автомобілів, так і до вибуху акумулятора. Дотримуйтесь техніки безпеки, використовуйте засоби захисту очей.
Якщо температура повітря нижче -6-7 градусів, перевірте електроліт вашого акумулятора на заледеніння. Замерзлий електроліт розширюється і деформує пластини електродів і може замкнути їх. Коротке замикання в пластинах може викликати вибух акумулятора. Якщо електроліт замерз, слід його негайно замінити. У повністю розрядженому акумуляторі велика ймовірність розвороту полярності осередків.
Електроліт замерзає в розрядженому акумуляторі при температурі -6-7 градусів, чим вище рівень заряду (SoC) акумулятора, тим нижче повинна бути температура замерзання. Якщо акумулятор простояв кілька місяців замороженим, то напевно він засульфатований. Якщо акумулятор простояв замороженим кілька годин, тоді причина в паразитичних навантаженнях - непогашені фари, несправність системи заряджання тощо.
Перед початком «прикурювання» вимикніть запалювання, всі електричні прилади в обох автомобілях, особливо електронні прилади, такі як аудіосистема, навігатор, відеореєстратор.
Запустіть двигун за допомогою донорського акумулятора і дайте йому попрацювати на середніх обертах 2-3 хвилини, щоб зарядити його. Перевірте положення позитивної (+) і негативної (-) клем на обох акумуляторах, перш ніж продовжити.
Порядок приєднання при старті «прикурювання»
Правильне з'єднання для прикурювання:
- Підключіть позитивний кабель (+) (червоний) струбциною ("крокодилом") до клеми акумулятора, що сів. Приєднайте інший кінець кабелю до плюсової клеми (+) акумулятора автомобіля-донора.
- Підключіть негативний кабель (-) (синій) спочатку до акумулятора автомобіля-донора. Другий кінець підключіть до чистої, непофарбованої металічної зони на блоці циліндра або кузова власного автомобіляна відстані 25-30 см від АКБ. Таке з'єднання убезпечить акумулятор від іскріння, що в свою чергу убереже від можливого вибуху акумулятора (електроліт виділяє водень і кисень).
Якщо з'єднання хороше, кабель товстий і якісний, то слід залишити авто на 5 хвилин попрацювати на середніх обертах для невеликого заряду акумулятора-донора. Деякі виробники транспортних засобів рекомендують тримати автомобіль-донор заведеним під час «прикурювання». Так як це може допомогти, якщо раптом акумулятор донора відразу розрядиться, передавши навантаження великої потужності.
Після «прикурювання» дайте автомобілю з низьким зарядом акумулятора попрацювати кілька хвилин на високих обертах холостого ходу. Якщо автомобіль не запуститься з першого разу, перевірте з'єднання та спробуйте знову. Не крутіть стартер більше 30 секунд, давайте йому охолонути кілька хвилин.
Як тільки двигун запуститься, від'єднайте перемичку кабелів в зворотному порядку, починаючи з негативного затиску на корпусі двигуна або кузова транспортного засобу, що запускається, щоб звести до мінімуму можливість вибуху.
У разі, якщо ви намагалися завести двигун за допомогою «прикурювання» і автомобіль не завівся, перевірте запобіжники, показання комп'ютера або зверніться в автомайстерню, щоб відремонтувати акумулятор. |